ג'ורונה

יצירה לחמישה רקדנים ושחקן מאת ניב שינפלד ואורן לאור.
שש דמויות ממלאות את ההתרחשות האינטנסיבית על הבמה. מסע בתנועה של גבר לתוך עולם מתעתע של נשים הסוחפות אותו לבדיקת הזהויות "גבר-אשה".
מאת: מערכת האגודה     
תצלום: רות גווילי     
20/09/2008
מאת: ניב שינפלד ואורן לאור,
משתתפים: סיון גוטהולץ, נגה גולן, קרן כרמון, אורן לאור, עידית סולנג', ניב שינפלד,
מוזיקה: מרלן דיטריך, טוני צ'ילדס, ג'ון זורן, ליסה ג'רמנו, חוה אלברשטיין, ויה קון דיוס, מגי מקניל,
ריקודים לטיניים: שירה חביב,
איפור: גילי שינפלד,
ניהול חזרות: מלני ברסון.
איור כרזה: רות גווילי.
 
 
 
אורן וניב מוסרים לכולכם  שהם מעלים שוב את "ג'ורונה" בתאטרון תמונע בחודש נובמבר הקרוב וכמיטב המסורת מצפרים לכם הנחה. "ג'ורונה" תעלה בתאטרון תמונע בתאריך 7.11.2008  בשעה 20:30 בערב.
 
 
הנחה כרטיס במחיר 50 שח במקום 70 , זאת כנראה תהיה ההופעה האחרונה לעונה זו כי הם יוצאים עם מופע חדש בדצמבר, אז למי מכם שירצה לראות, כדאי לרכוש כרטיסים בטלפון של התאטרון. הם יתנו הנחה גם טלפונית. הטלפון של תמונע: 03-5629462.
 
ואורן מוסיף ואומר: " בהופעה הקודמת שערכנו בספטמבר נשלחו אנשים הביתה מפאת חוסר מקום (התאטרון היה מלא לחלוטין). מצד אחד זה כמובן משמח אותנו אבל זה גם מבעס שאנשים הגיעו במיוחד ולא יכלו להיכנס. אני מקוה שאותם אנשים לא היו חברי אגודה."
 

"ופשוטים, ופשוטים הדברים, וחיים, ומותר בם לנגוע, ומותר לאהוב, ומותר, ומותר לאהוב". במילות שיר זה "את תלכי בשדה" בביצועה של חוה אלברשטיין, מסתיים המופע "ג'ורונה" של ניב שיינפלד. אהבה מרגישים ואת "האהבה" מגלים תודות לשינפלד ולאור, אך קצת חבל שהריבוי של "הדברים" הפשוטים לעיתים מפריע לגילוי הרגעים שבהם באמת מותר, ומותר להתרגש.

המופע " ג'ורונה" של ניב שינפלד ואורן לאור הוא השני לאחר המופע "רוסיננטה" של ניב שיינפלד, בערב שנקרא כולו " ג'ורונה".

"רוסיננטה" הוא דואט של שתי רקדניות, המבוסס על " דון קישוט" של שינפלד. הרקדניות סיוון גוטהולץ וקרן כרמון בדואט שאכן ניכרת בו הנוכחות המרשימה של הרקדניות בתנועתן, אך הוא נשאר מרוחק ולא משאיר חותם רגשי, כפי שאכן משאיר המופע "ג'ורונה" שעולה לאחר מכן.

המופע "ג'ורונה" מתרחש כשעל הבמה קומפוזיציה רבת משתתפים של שישה רקדנים- שתי רקדניות שאחת נראית כילדה, מלווה ע"י רקדנית נוספת שהיא כמו אחותה הגדולה, שתי רקדניות נוספות, רקדן שהוא כנער/גבר וזמר דראג. שש הדמויות ממלאות את ההתרחשות האינטנסיבית על הבמה. מסע בתנועה של גבר לתוך עולם מתעתע של נשים הסוחפות אותו לבדיקת הזהויות "גבר-אשה".

המופע רצוף במפגשים שונים בין הדמיות ומלווה בשירים שונים ברקע. המופע הוא כמצגת חיים לילדה- מסע לא מזוקק של הילדה אל תוך התמימות- אל תוך עולם של נשיות מגוננת וגבריות חסרה.

הקומפוזיציות הרבות מנסות להפגיש את הילדה עם מספר דמויות שכל אחת מהן מייצגת קירבה אחרת לחיים ולנשיות. אם זו האחות שמלווה אותה במגננה, או שתי הנשים הבוגרות, שמלבד שמגוננות על הילדה בנוסף, נראות יותר כמגוננות על עצמן ועל נשיותן.

המפגש הטעון ביותר, המפעים והמרענן של הילדה הוא עם זמר הדראג. דמות שהיא על סף הקאמפ . דמות ששרויה בחיקוי מתמיד של נשים פרפורמריות חזקות.
 
הילדה, אשר מחקה את הסובבים אותה מתוך הרגל-  תנועות שנראות כמניירות, בודקת את עצמה ואת הנוכחות הפיזית שלה מחדש בהתרגשות, ע"י חיקוי התנועות של הדראג. במקביל גם הדראג מתחזק. חיקוי המניירות של הזמרות הנשיות נבדק מחדש, ונראות לו ולצופה מוצדקות ומרגשות שוב.

גם הילדה וגם  הדראג, אשר מורגלים בחייהם לחיקוי של נשים אחרות, נפגשים ומחקים זה את זה, ובכך מחיים את עצמם ומנכיחים נוכחות חדשה ומרגשת. ההקסמות של נגה גולן- הרקדנית-ילדה, והמבוכה של אורן לאור- הרקדן- דראג רק מעצימים את המפגש הטעון מלכתחילה.

הבמה מחולקת גם כן לעוצמה של דרמות קטנות. דרמות בתנועות יומיומיות של הנשים , או במלודרמות קטנות במפגש של הילדה והדראג. הילדה שמחפשת לפרוץ את ההרגלים והדראג שכבר פרץ את ההרגלים ומזדקן במלודרמה.

מהעיתונות:
 
"תופסת מהרגע הראשון ולא עוזבת" העיר,
"שינפלד יוצר מהלכים מרגשים של תנועה סוחפת...לאור מעצב דמות גדולה מהחיים בתנועה עדינה" הבמה,
"אחד המופעים הטובים שראיתי בכל תחום שהוא" הדף הירוק. 
עוד על המופע: www.jorona.info
 
תגיות
עוד באותו הנושא
לכל המאמרים לכל המאמרים

האגודה לשמירת זכויות הפרט (ע"ר)  |  רח' נחמני 28 ת"א  |  ת.ד. 29523 תל אביב 61294  |  טלפון 03-6205590  |  פקס 03-6205593
Powered by Advesoft   |   Designed by Memento   |   Hosted by sPD.co.il - אחסון אתרים   |